Polityka prywatności

Niniejszy dokument, czyli Polityka Prywatności (dalej: Polityka) określa zasady przetwarzania i ochrony Twoich danych osobowych.

Administrator podejmuje wszelkie działania oraz starania, mające na celu ochronę Twoich danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zebraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

Celem Polityki jest umożliwienie Ci zapoznania się z informacjami nt. ochrony Twojej prywatności,
a także wywiązanie się z obowiązków nałożonych przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, czyli rozporządzenia potocznie nazywanego RODO.

Kto przetwarza Twoje dane?

Administratorem Twoich danych osobowych jest KONFERENCJA TEAM Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Kijowska 44, 85-703 Bydgoszcz, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0001094486, NIP: 9671474706, REGON: 528083023. (dalej: Administrator).

Kontakt z Administratorem możliwy jest za pośrednictwem poniższych danych:

  1. adres korespondencyjny: KONFERENCJA TEAM Sp. z o.o. , ul. Kijowska 44, 85-092 Bydgoszcz
  2. adres e-mail: konferencja@team.edu.pl

Jakie są podstawowe pojęcia stosowane w niniejszym dokumencie?

  1. Dane osobowe – są to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, m.in. imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres
    e-mail. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio. Informacji nie uważa się za umożliwiającą zidentyfikowanie osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.
  2. Naruszenie ochrony danych osobowych – jest to naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub umożliwienia nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.
  3. Przetwarzanie danych – są to operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, porządkowanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany.
  4. Regulamin – regulamin serwisu internetowego Administratora prowadzonego pod adresem: https://team.edu.pl/regulamin/
  5. Serwisy lub Serwis – serwisy internetowe należące do Administratora, w ramach których Administrator świadczy, umieszczone pod adresami https://team.edu.pl/
  6. Usługi – wszelkie usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Ogłoszeniodawców oraz Użytkowników w oparciu o Regulamin.
  7. Ustawienia (Prywatność) – funkcjonalność, pozwalająca Użytkownikowi
    i Ogłoszeniodawcy korzystającemu z wybranych Usług na odpowiednie zarządzanie tymi usługami, w tym samodzielne modyfikowanie ich zakresu oraz na wybór preferencji odnośnie ochrony jego prywatności.
  8. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca stronę Serwisu i korzystająca z Usług świadczonych za jego pośrednictwem.

Jakie dane osobowe są przetwarzane przez Administratora?

Z uwagi na przetwarzanie danych dwóch rodzajów podmiotów – Użytkowników
i Ogłoszeniodawców, cele, zakres oraz podstawy przetwarzania przedstawiają się w odmienny sposób.

  1. Dane osobowe Użytkowników
    • W przypadku skorzystania z Serwisu poprzez wypełnienie formularza kontaktowego, przetwarzane będą dane takie jak: imię i nazwisko, adres e-mail,
      a także inne dane identyfikujące podane przez Ciebie w treści wiadomości, zakresu których nie można z góry określić.
    • W przypadku ograniczenia się do przeglądania treści Serwisu, bez wypełniania formularza kontaktowego, może dojść do automatycznego zbierania danych informatycznych (np. adres IP urządzenia), czy innych danych o sposobie korzystania ze strony). Następuje to w oparciu o analizę logów dostępowych.
      Informacje te Administrator wykorzystuje w diagnozowaniu problemów związanych
      z pracą serwera, analizie ewentualnych naruszeń bezpieczeństwa oraz
      w zarządzaniu stroną internetową. Dane te nie pozwalają zasadniczo
      na identyfikację osoby w rozumieniu RODO, ale nie można w pełni wykluczyć,
      że zebrane dane będą mieściły się w definicji danych osobowych zawartej
      w RODO.
  2. Dane osobowe użtkownika
    • W związku ze skorzystaniem z Usług Administratora świadczonych
      za pośrednictwem Serwisu, przetwarzane są takie dane jak imię i nazwisko/nazwa firmy, dane kontaktowe osoby działającej w imieniu Ogłoszeniodawcy (imię
      i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu), NIP, numer rachunku bankowego.
  3. Dane osobowe osób subskrybujących newsletter
    • W przypadku chęci otrzymywania przez Ogłoszeniodawcę lub Użytkownika newslettera dotyczącego Serwisu i publikowanych za jego pośrednictwem treści, przetwarzany będzie adres e-mail osoby zgłaszającej chęć subskrypcji.

W jakich celach Twoje dane są przetwarzane?

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w następujących celach:

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość przesłaną za pomocą formularza kontaktowego, na podstawie zgody, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  2. W celu wysyłki newslettera, na podstawie zgody, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. W celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy lub w celu wykonania zawartej już umowy, tj. na podstawie, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  4. W celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, wynikających
    np. z ustawy o rachunkowości oraz z przepisów podatkowych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  5. W celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia roszczenia lub obrony przed roszczeniami, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora, tj. na podstawie, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  6. W celach archiwalnych (dowodowych), będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora na wypadek potrzeby wykazania faktów dotyczących współpracy z daną osobą, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  7. W celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe?

Podanie danych osobowych przez Użytkowników i Ogłoszeniodawców nie jest obowiązkowe,
a dobrowolne, ale konieczne aby możliwe było:

  • zawarcie przez Ogłoszeniodawcę umowy o świadczenie usług,
  • wysłanie wiadomości przez formularz kontaktowy i uzyskanie na nie odpowiedzi,
  • wysłanie aplikacji na Ogłoszenie zamieszczone w Serwisie,
  • otrzymanie newslettera.

Kto ma dostęp do Twoich danych osobowych i jak są one chronione?

Administrator

Dostęp do Twoich danych ma Administrator i jego pisemnie upoważnieni pracownicy, współpracownicy oraz osoby świadczące usługi na jego rzecz.
Dostęp do danych osobowych przez wyżej wymienione osoby odbywa się wyłącznie w celu
i zakresie określonym przez Administratora.

Ogłoszeniodawcy

Do udostępnienia danych osobowych danemu Ogłoszeniodawcy dochodzi w przypadku aplikowania przez Użytkownika na zamieszczone w Serwisie Ogłoszenie.
Ogłoszeniodawcy, którym zostają udostępnione Twoje dane osobowe samodzielnie określają cele
i sposoby przetwarzania tych danych, będąc tym samym odrębnymi administratorami danych.

Dostawcy usług

Administrator przekazuje także dane osobowe Ogłoszeniodawców i Użytkowników dostawcom usług,
z których korzysta przy prowadzeniu Serwisów. W grupie dostawców usług znajdują się:

  • podmioty podlegające poleceniom Administratora w przedmiocie celów i sposobów przetwarzania danych – są to podmioty przetwarzające,
  • a także podmioty samodzielnie decydujące o ww. kwestiach – są to administratorzy.

Dane Użytkownika/Ogłoszeniodawcy mogą być przekazywane podmiotom dostarczającym zewnętrzne usługi Administratorowi, np. teleinformatyczne, księgowe, prawne. Zgodnie
z zawartymi z wymienionymi podmiotami umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych, Administrator wymaga od tych podmiotów świadczenia usług zgodnego z przepisami prawa, jak i wysokiego stopnia ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przez nie w imieniu Administratora.

Organy państwowe

Udostępniamy Twoje dane osobowe, jeżeli zwrócą się do nas o to uprawnione organy państwowe,
w szczególności jednostki organizacyjne prokuratury, Policja, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Administrator prowadzi ewidencję osób upoważnionych do przetwarzania danych.
Osoby, które zostały upoważnione do przetwarzania danych przez Administratora,
są zobowiązane do zachowania w tajemnicy danych osobowych oraz sposobów ich zabezpieczenia.
Administrator oraz osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych stosują środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.

Odbiorcami danych mogą być zatem w szczególności:

  • upoważnieni pracownicy oraz podwykonawcy;
  • Ogłoszeniodawcy zamieszczający Ogłoszenia w Serwisie;
  • dostawcy usług hostingowych;
  • Google Ireland LTD;
  • operatorzy portali społecznościowych, których wtyczki są zainstalowane na stronie Serwisu,
  • podmioty świadczące dla Administratora usługi księgowe oraz prawne;
  • organy skarbowe, sądy i inne urzędy,
  • banki, operatorzy płatności.

Nasi dostawcy mają siedzibę głównie w Polsce i w innych krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), np. w Irlandii. Niektórzy spośród naszych dostawców mają siedzibę poza terytorium EOG. W związku z przekazaniem Twoich danych poza terytorium EOG zadbaliśmy, aby nasi dostawcy dawali gwarancje wysokiego stopnia ochrony danych osobowych. Gwarancje
te wynikają w szczególności ze zobowiązania do stosowania standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję (UE).

Profilowanie danych

Profilowanie danych oznacza, że dochodzi do wykorzystania automatycznych mechanizmów, które posiadając dane na Twój temat pozwalają wnioskować o Twoich innych cechach. Chodzi
o analizę Twoich zachowań w Internecie, chociażby w postaci ustalania zakresu często odwiedzanych stron, ich tematyki etc., co z kolei pozwala na wyprowadzenie z tego wniosków.
Podmioty, które otrzymują Twoje dane osobowe w związku z wejściem na tę stronę mogą wykorzystać je do wyświetlania Ci podobnych treści, dopasowanych do tego, czego szukałeś (profilowanie). Bazują one na dotychczasowych stronach internetowych, które odwiedzasz. Dotyczy to w szczególności usług Google i Facebook.
Jako Administrator Twoich danych zapewniamy, że ze swojej strony nie dokonujemy
ich zautomatyzowanego przetwarzania do jakichkolwiek celów.

Okres przechowywania danych osobowych

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres, w którym posiadają przydatność do celu, w jakim zostały zebrane, nie krócej jednak niż przez okres przedawnienia wzajemnych roszczeń lub okres, przez który Administrator zobowiązany jest przetwarzać dane na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w zależności, który z tych okresów będzie trwał najdłużej,
a w przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody nie dłużej niż do czasu jej odwołania.

Prawa i obowiązki osoby, której dane osobowe dotyczą

Jako osoba, której dane osobowe są przetwarzane, masz prawo:

  • do dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii,
  • do sprostowania swoich danych osobowych,
  • do usunięcia danych osobowych (jeżeli w Twojej opinii nie ma podstaw do ich przetwarzania),
  • do ograniczenia przetwarzania danych osobowych (możesz żądać, aby przetwarzanie danych osobowych ograniczone zostało wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Tobą działań, jeżeli w Twojej opinii Administrator dysponuje nieprawidłowymi danymi, lub dane te przetwarzane są bezpodstawnie, a także wówczas, gdy są one Tobie potrzebne do dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi lub na czas wniesionego sprzeciwu względem przetwarzania danych),
  • do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (cofnięcie zgody
    na przetwarzanie danych będzie czyniło dalsze przetwarzanie niezgodnym z prawem, ale pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, a także gdy odbywa się to w oparciu o pozostałe podstawy prawne przetwarzania),
  • do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
  • do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych: w każdym przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się dla celów marketingu bezpośredniego, a w pozostałych przypadkach ze względu na Twoją szczególną sytuację.

Co to są pliki cookies?

Korzystanie z Serwisu nie wiąże się z koniecznością zalogowania, założenia konta czy podania innych swoich danych (chyba że zrobisz to dobrowolnie, zakładając konto, wypełniając formularz kontaktowy, zamawiając usługę).

Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Poprzez pliki cookies należy rozumieć dane informatyczne przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. W szczególności są to pliki tekstowe, zawierające nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Zasadniczo używanie plików cookies nie prowadzi do zidentyfikowania Użytkownika jako konkretnej osoby.

Gromadzone w ten sposób informacje mogą zawierać: adres IP, typ przeglądarki, system operacyjny, odwiedzane adresy URL, a także informacje dotyczące czynności wykonywanych na stronie internetowej.

Cookies obejmują niewielką ilość informacji i są ściągane do urządzenia Użytkownika przez serwer obsługujący stronę Serwisu. Stosowana przez Użytkownika przeglądarka internetowa przesyła je z powrotem do strony Serwisu za każdym razem, kiedy Użytkownik z niej korzysta, dzięki czemu serwer rozpoznaje go i pamięta jego preferencje.

Cookies mogą pobierać dotyczące Użytkownika informacje przy każdych odwiedzinach strony Serwisu.

Administrator wykorzystuje cookies wyłącznie do badania funkcjonalności strony Serwisu.

Korzystając ze strony Serwisu, Użytkownik zgadza się na umieszczanie opisanych powyżej plików cookies w swoim urządzeniu. Może on jednak zawsze kontrolować zainstalowane cookies. Usunięcie bądź zablokowanie cookies może jednak wpłynąć na sposób korzystania ze strony internetowej Administratora.
Użytkownik może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne
są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Przykładowe opcje edytowania ustawień w popularnych przeglądarkach:

  • Mozilla Firefox:
    https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
  • Edge:
    https://privacy.microsoft.com/pl-pl/windows-10-microsoft-edge-and-privacy
  • GoogleChrome:
    https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl
  • Opera:
    https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies

Pliki cookies wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym
w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności. Dla wygody i w celu zapewnienia Użytkownikom dodatkowych informacji, strona internetowa Serwisu zawiera łącza do stron internetowych administrowanych przez podmioty niezależne od Administratora, np. Google.

Administrator zastrzega jednak, że mogą w nich obowiązywać odrębne klauzule lub polityka dotycząca ochrony prywatności. Administrator zachęca do zapoznania się z ich treścią, wskazując, że w odniesieniu do wszelkich witryn, do których łącza znajdują się w Serwisie, a które nie są własnością Administratora, nie ponosi on odpowiedzialności za ich zawartość, korzystanie przez Użytkownika z tych witryn ani za obowiązujące w stosunku do nich zasady ochrony poufności informacji.

Używane w Serwisie pliki cookies dzielą na następujące kategorie:

  • niezbędne (czyli konieczne do działania Serwisu),
  • analityczne (konieczne do korzystania przez Administratora ze statystyk dot. zachowania Użytkowników i Ogłoszeniodawców w narzędziu Google Analytics),
  • marketingowe (konieczne do wyświetlania Ci reklam w zewnętrznych serwisach za pomocą narzędzia Facebook Pixel oraz wyświetlania Ci propozycji zapisu na newsletter za pomocą narzędzia GetRespone),
  • społecznościowe (konieczne do współpracy z zewnętrznymi serwisami, których być może jesteś użytkownikiem – np. Messenger, Facebook, Twitter, Youtube czy Linkedin).

Na stronie wykorzystywane są cookies sesyjne, ulegające skasowaniu po zamknięciu okna przeglądarki internetowej, jak i pliki cookies trwałe, zapisywane na określony czas
w urządzeniach, za pośrednictwem których korzystasz z serwisu.
System Google Analytics to narzędzie analityczne dostarczane przez Google Ireland, które automatycznie gromadzi dane na temat miejsc Internetu z których Użytkownicy trafili na stronę Serwisu, sposobu korzystania przez nich ze strony oraz tworzenie statystyk, które pomagają Administratorowi optymalizować budowę Serwisu i ulepszać jego promocję.

W ramach ustawień plików cookies w przeglądarce, możesz zadecydować o niestosowaniu Google Analytics w Twoim przypadku. O szczegółowym zakresie przetwarzania danych możesz przeczytać pod adresem: https://support.google.com/analytics/answer/6004245.

Do obsługi newslettera Administrator używa narzędzia GetResponse dostarczanego przez GetResponse S.A. z siedzibą w Gdańsku. Narzędzie to używa plików cookies, służących do zarządzania wyświetlaniem się formularzy zapisu do newslettera, w tym także według danych behawioralnych (np. określona aktywność na stronie lub odpowiednio długi czas wizyty na stronie spowoduje wyświetlenie się komunikatu z propozycją zapisu do newslettera).

Zmiany i aktualizacje Polityki

W celu uwzględniania zmian w praktykach Administratora dotyczących postępowania z danymi osobowymi i wzmacniania systemu ochrony danych osobowych, Polityka może być okresowo modyfikowana.

Kontakt

Istnieje możliwość skontaktowania się z Administratorem w celu uzyskania informacji o tym, czy i w jaki sposób Administrator wykorzystuje lub zamierza wykorzystywać Twoje dane osobowe, jak również w razie pojawienia się jakichkolwiek pytań lub uwag na temat niniejszej Polityki, pod adresem
e-mail: kontakt@team.edu.pl